Narsulandian kävijää (toivon mukaan vierailu on lyhyt, ainutkertainen se ei kuitenkaan ole) kohdistuva arvonalennusrituaali aloitetaan henkisellä yhteisöväkivallalla. Leimatermit ovat keskeisesti rivoja ja rumia, ja joukoon kuuluu myös viittauksia eläinkunnan edustajiin. (Välipakka & Lehtosaari 2007, 213-214.)
Narsulandian tärkein sisältö ovat kuitenkin erilaiset pelit. Pelien tarkoitus on jatkaa leimatermeillä aloitettua Narsulandian kävijän arvonalennusrituaalia ja pelit sisältävät fyysistä ja psyykkistä yhteisöväkivaltaa. Narsu rakastaa luomiaan pelejä. Narsupelejä ovat mm. (aakkosjärjestyksessä):
- afrikan tähti (merkatuin pelimerkein)
- ajatusteluku versio 1.0 (mykkäkoulu ja hedelmättömät fraasit)
- ajatusteluku versio 2.0 (Narsu kysyy ja antaa vastauksen itse)
- ajatusteluku versio 3.0 (Narsu vaatii vastapelaajalta vastauksia esittämättä kysymyksiä. Mikäli vastaus ei miellytä, vastapelaaja merkitään mustalla silmällä)
- alias (Narsu selittelee, vastapelaaja saa arvailla. Rosvokierroksella vastapelaaja ei saa arvailla)
- heitä sikaa (Narsu heittää kanssapelaajaa tai hänen kuvaansa esineillä)
- jojo (ihmisjojoilla)
- kaiken kieltäminen (Narsu kieltää puheensa. Sopii röyhkeäksi lisäpeliksi kaikkiin muihin Narsupeleihin. Mitä törkeämpi temppu, sitä kovempi Narsukerroin)
- kimble (katso korttipelit)
- korttipelit (Narsu kertoo säännöt, aloittaa, muuttaa sääntöjä, väittää sinun huijanneen, huijaa itse, hermostuu ja heittää sinua korttipakalla ja olutpullolla. Narsu lähtee juopottelemman ja Narsu voitti)
- pictionary (Narsu selittelee ja piirtää kuvan selittelyn tueksi. Muutoin, katso alias)
- rubiikinkuutio (Narsu käyttää vastapelaajaa kuutiona jota vääntää)
- vieritä syy -ikiliikkuja. (Välipakka & Lehtosaari 2007, 214-218.)
Narsulandiassa opiskellaan Narsuopistossa. Narsuopiston kursseja Narsulle itselleen ovat mm. (aakkosjärjestyksessä):
- 3-4 salarakkaan samanaikainen kierrätys (vaativa, koska kaikki osanottajat ovat Narsuja)
- aloitan puhtaalta pöydältä -kurssi (luodaan vakuuttava vaikutelma muutoksesta jota ei koskaan tule)
- esiinny hyvänä isänä (edes joskus)
- itsesäälin alkeet
- itsesäälin jatkokurssit 1-1000
- kirjallisen viestinnän käyttö manipulaatioon (loppukoe on viestiketju, joka tuottaa lähestymiskiellon Narsun valitsemalle kohteelle. Kurssin sisältöön kuuluvat mm. aihealueet: kuinka kirjoitat riipaisevasti, kuinka solvaat tekstiviesteillä, kuinka kiristät läheisiäsi sekä "jätä-ota takaisin-jätä-ota takaisin-jne." -tekstaripeli)
- kumppanin koukutus ja hallussapito
- kumppanin varallisuuden ja varojen siirtäminen itselle ja sen käyttö omiin mielihaluihin
- manipuloi tehokkaasti
- sosiaaliviranomaisten, poliisin ja oikeuslaitoksen harhaanjohtaminen ja pettäminen
- silmäpeli jäämättä kiinni
- syyllistä oikein. (Välipakka & Lehtosaari 2007, 218-219.)
Maastossa liikuttaessa Narsulandia tarjoaa ajanvietteen nimeltä "Narsu suunnistaa ja löytää oikotien". Narsu valitsee tunnin oikotien, joka kestää 26 tuntia, eikä muidenosapuolten mielipiteitä oteta vastaan. Jälkikäteen Narsu muistaa onnitella itseään erinomaisesta suunnistustaidosta. ((Välipakka & Lehtosaari 2007, 218.)
"Peliohjeiden ja muiden hauskuutuksien takana ovat olivat muun muassa MissL, Astrid, Geebie, Eimi, oodes, Eliana, Rassha, Hinaja ja Saint Paulia" (Välipakka & Lehtosaari 2007, 220.)Narsulandian teatterin joka ilta esitettävä riipaiseva tragedia on Narsun riipaiseva tulkinta Shakespearen Hamletin teemasta "Ollako vai eikö..." Narsun sosiaalisen ympäristön jäsenet toimivat kriitikoina todellisen itsemurhaharkinnan aikana. (Välipakka & Lehtosaari 2007, 219.)
PS. aikamoisia veli- ja siskokultia, Narsut. Tästäkin huolimatta, jatketaan harjoituksia.
KIRJALLISET LÄHTEET:
Välipakka, Tuija & Lehtosaari, Arja. 2007. Sata tapaa tappaa sielu – narsismin uhrit kertovat. Jyväskylä: Ajatus-kirjat.